Gradinita

MariaClara

Cauta in site

Newsletter

Newsletter


Receive HTML?

Ultimul Eveniment

There are no upcoming events currently scheduled.
Calendarul evenimentelor

Pentru tine si copilul tau !

Nutritie
Laptele si derivatii acestuia - sursa de Calciu si vitamina D PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 
Vacuta zambitoareLaptele si produsele lactate reprezinta cea mai buna sursa de calciu care poate fi gasita in alimente. Calciul are in organism mai multe functii dintre care : formarea si mentinerea oaselor si sanatatea oaselor. In plus, calciul care provine din produsele lactate este cu mult mai usor absorbit de catre organism decat calciul din fructe sau legume. Produsele lactate sunt recunoscute de asemenea pentru elementele sale nutritive importante, cum ar fi : proteine de calitate, fosfor, vitamina B12, vitamina A, magneziu, zinc si vitamina D (din lapte).

Vitamina D este, intr-o oarecare masura, coechipiera calciului, deoarece ea favorizeaza fixarea calciului. In industria alimentara se adauga vitamina D laptelui (la fel si in laptele praf), ceea ce face ca aceasta sa fie una din rarele surse de vitamina D care provine din alimente.
De asemenea, pielea noastra absoarbe vitamina D si gratie expunerii la razele soarelui. Din pacate, in anumiti ani, cand iarna este lunga si datorita utilizarii ecranelor solare pe perioada verii, nu putem conta intotdeauna pe soare pentru a satisface nevoile cotidiene ale acestei vitamine.

O alimentatie echilibrata si variata, care include intre 2 si 4 varietati de produse lactate pe zi (in concordanta si cu varsta), dintre care 2 sa fie cesti de lapte (pentru vitamina D), permit de asemenea copiilor sa acumuleze tot calciul, vitamina D si alte elemente nutritive de care au nevoie pentru a li se asigura o dezvoltare si crestere corespunzatoare. Exista si alte surse alimentare pentru absorbtia calciului, insa vitamina D nu este atat de mult raspandita in alimentatie.
Este stiut ca nu toti copiii consuma in mod regulat lapte. Este poate si cazul copilului Dvs, care, fie nu agreeaza gustul, fie nu tolereaza lactoza sau care nu bea lapte din motive strict legate de modul sau de viata (de ex : vegetarienii cu regim strict).

La copiii care nu beau deloc lapte, nevoile de calciu si de vitamina D risca sa nu fie satisfacute daca nu i se vor oferi alternative echivalente in valori nutritive. Iata, in continuare, cateva trucuri pentru a asigura copilului Dvs aportul zilnic de calciu si vitamina D.

Pentru copilul caruia nu ii place gustul laptelui :

- mai intai de toate, verificati temperatura laptelui. Copiilor le place ca laptele sa fie nici prea cald, nici prea rece ;
- In locul a 2 cani mari, serviti-i laptele in cantitati mai mici, de mai multe ori pe zi ;
- Alegeti-i un pahar vesel, cu desene amuzante sau procurati-i o cana cu numele sau ;
- Adaugati-i vanilie in lapte;
- Laptele cu diverse gusturi (shake-uri) sunt simplu si rapid de preparat. Puneti in blender laptele si fructele sale preferate (proaspete sau dupa ce au fost dezghetate), adaugati iaurt cu gust de vanilie, pudra de cacao si suc de fructe amestecate. Combinatiile pe care i le puteti servi sunt infinite !
- Deserturile continand lapte sunt agreeate de micuti, in aceeasi masura ca si de cei mari ! Budinci, budinca cu orez, orez cu lapte etc...
- Laptele din ciocolata are aceeasi valoare nutritionala ca si laptele natural, dar dezavantajul este ca el contine mai mult zahar. Ciocolata ar reprezenta o alternativa pentru copiii care nu apreciaza laptele. Daca cantitatea de zahar pe care o prezinta respectiva ciocolata va ingrijoreaza, diluati ciocolata cu lapte natural, sau puteti sa le pregatiti chiar Dvs ciocolata, din cacao, impreuna cu un strop de miere sau zahar adaugate la laptele natural ;
- Bautura din soia imbogatita se dovedeste a fi un substitut deloc de neglijat, deoarece ea furnizeaza aceleasi elemente nutritionale ca si laptele si in aceleasi proportii. Cautati pe etichetele / ambalaj expresia « imbogatit ». Daca copilul nu agreeaza gustul natur, puteti incerca si variantele aromate : vanilie, ciocolata, zmeura, capsuni ;
- Oferiti-i alte produse lactate precum iaurt sau cascaval. Ambele sunt foarte bogate in calciu si contribuie la aportul zilnic necesar copilului.

Pentru copiii cu intoleranta la lactoza:


- Intoleranta la lactoza nu este o alergie. Este vorba de un deficit al unei enzime (lactaza) care permite omului sa digere zaharul predominant din lapte. Lactoza care nu este digerata complet poate fi cauza diareei, crampelor sau balonarilor. Copiii care sufera de intoleranta la lactoza pot insa consuma produse lactate. Deseori, simptomele vor depinde de cantitatea consumata. Este vorba de a consuma in limitele in care aceasta intoleranta nu se manifesta si de a oferi portii cat mai mici si dese ;
- Micile cantitati de lapte (60 ml sau un sfert de cana) oferite in timpul unei mese sunt in general bine tolerate ;
- Exista pe piata enzima lactaza (vanduta in farmacii sub numele de Lactaid) sub forma de de picaturi pe care le adaugati in lapte. Acest produs va prelua munca de a digera lactoza pe care sistemul digestiv nu este capabil sa o indeplineasca perfect ;
- Bautura de soia imbogatita nu contine lactoza ;
- Iaurtul este putin probabil sa produca aceleasi neplaceri ca si laptele. Puteti sa verificati toleranta copilului Dvs la iaurt fie dandu-i cate o portie simpla (maximum 125 ml sau jumatate de cana), fie in timpul unei mese . De asemenea, majoritatea sortimentelor de cascaval contin putina lactoza si pot fi consumate fara probleme de majoritatea oamenilor. Aceste 2 produse lactate sunt bogate in calciu, dar nu uitati ca ele nu vor furniza copilului Dvs si necesarul de vitamina D .
Stiati ca 60 g de somon asigura in proportie de 100% aportul zilnic recomandat de vitamina D, precum si 10g de margarina care aduce un aport de 28% . Totodata, un ou de marime mare asigura 13% (vitamina D se gaseste cu precadere in galbenus).
Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

TheraMed

KidsLand

KidsLand

Pharma Naturalis

Pharma Naturalis

Autentificare



Reclama TA

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Open Arms

Open Arms Gradinita

Evenimente

Aprilie 2018 Mai 2018
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30