Gradinita

MariaClara

Cauta in site

Newsletter

Newsletter


Receive HTML?

Ultimul Eveniment

There are no upcoming events currently scheduled.
Calendarul evenimentelor

Pentru tine si copilul tau !

Nutritie
Legumele preambalate PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 

LegumeEste adevarat ca legumele gata taiate si congelate ne fac sa economisim timpul. Exista un bogat sortiment de legume taiate si congelate pe care le dezghetam si le adaugam la diversele feluri de mancare. Dar, odata taiate, mai contin legumele aceeasi cantitate de vitamine si minerale?

Pentru ca sunt utile si la indemana oamenilor care sunt presati de timp, acestea sunt tot mai cautate intre ofertele supermarketurilor.

Vitaminele cele mai fragile
Vitamina C este cea mai fragila dintre toate. Este vulnerabila la caldura, la lumina si la oxigen. Acidul folic este de asemenea la fel de sensibil si il pierdem in acelasi mod ca pe vitamina C, dar totusi acesta se pastreaza in cantitati mai mari decat vitamina C.

Aceste 2 vitamine, impreuna cu cele din complexul B de vitamine sunt hidrosolubile, ceea ce inseamna ca sunt solubile in apa. Pentru a ne asigura ca aceste vitamine se pastreaza, ar trebui sa gatim intr-un maniera care necesita cat mai putina apa, intr-o maniera cat mai rapida (de preferat este si gatitul la aburi).

Vitaminele rezistente
Chiar daca vitaminele din complexul B sunt solubile in apa, vitaminele B6 si B12 rezista mai bine la caldura. Vitaminele liposolubile (solubile in grasime) - vitaminele A, D, E si K nu vor fi dizolvate in totalitate in apa in care ati gatit. Ele se dizolvate mai degraba in materii grase. Un lucru interesant despre aceste vitamine: unele dintre ele vor fi activate de caldura si isi vor mentine proprietatile in anumiti antioxidanti. Este cazul beta carotinei.

Chiar daca o parte din vitaminele initiale se pierde, in cazul legumelor gata taiate inca va ramane o cantitate de vitamine deloc de neglijat.

Necesarul de vitamina C pentru copii este de 25-50 mg/zi, pentru femei 75mg/zi si pentru barbati 90mg/zi. Asadar, chiar daca pierdem 20% din vitamina C intr-un ardei verde gata taiat si congelat, continutul sau va acoperi totusi pana la 95% din necesarul unei femei. Avand in vedere ca acesta nu va fi singura sursa de a consuma vitamina C intr-o zi, nu este cazul sa va ingrijorati ca nu aduceti un aport suficient.

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

TheraMed

KidsLand

KidsLand

Pharma Naturalis

Pharma Naturalis

Autentificare



Reclama TA

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Open Arms

Open Arms After School

Evenimente

Noiembrie 2018 Decembrie 2018
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30