Gradinita

MariaClara

Cauta in site

Newsletter

Newsletter


Receive HTML?

Ultimul Eveniment

There are no upcoming events currently scheduled.
Calendarul evenimentelor

Pentru tine si copilul tau !

Nutritie
Vitamina C - tonus pentru iarna! PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 

CitriceCu pasi repezi, se apropie iarna. Vitamina C este acea substanta care asigura buna functionare a sistemului imunitar; ii ajuta, de asemenea, pe micutii nostri sa reziste la infectiile la care sunt expusi mult mai mult in aceasta perioada.

Vitamina C are proprietati antioxidante: ea limiteaza producerea de radicali liberi, substantele care sunt responsabile de imbatranirea noastra. Ea contribuie in mod egal si la producerea de colagen pentru piele si este esentiala pentru cicatrizarea plagilor. In plus, faciliteaza absorbtia fierului si calciului de origine vegetala.

Nevoile variabile
O carenta de vitamina C se transforma in oboseala (sfarseala), pierderea poftei de mancare si o mai mica rezistenta la infectii.

Consumul regulat de vitamina C este bun pentru lupta impotriva infectiilor frecvente din aceasta perioada. Dar nu este o solutie. Absorbtia masiva de vitamina C (soc) sub forma medicamentoasa nu s-a demonstrat a fi o maniera eficace in lupta impotriva racelilor din sezonul rece. Consumul in cantitati mari nu va evita racelile si nici nu le va vindeca. Vitamina C poate doar sa atenueze simptomele racelii si sa reduca durata bolii.

Dozele mari de vitamina C pot, pe termen lung si la persoanele sensibile sa produca calculi renali. Pe de alta parte, pot produce numeroase efecte clinice neplacute (diaree, crampe abdominale, greata).

Si din contra, studiile arata ca mai mult de 500 mg pe zi de vitamina C nu mai actioneaza ca un antioxidant ci ca un pro-oxidant, favorizand efectele radicalilor liberi!

Surse de vitamina C: kiwi, caise, varza, fara a uita de citrice: clementine, portocale si lamai ale caror coaja daca este tare, poate conserva mai bine vitamina C.
 Vitamina C (100 g) este aportul adus de:
- portocale: 50 mg
- brocoli: 60 mg
- kiwi: 80 mg
- ardei gras (crud): 160 mg
- coacaze (negre): 200 mg

Dintre toate vitaminele, vitamina C este cea mai "fragila". Este sensibila la lumina, la caldura (gatita) si la oxigenul din aer. Asadar,isi pierde foarte usor proprietatile. De aceea este recomandabil ca fructele sau legumele sa fie consumate crude sau preparate si consumate imediat.

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

TheraMed

KidsLand

KidsLand

Pharma Naturalis

Pharma Naturalis

Autentificare



Reclama TA

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Open Arms

Open Arms After School

Evenimente

Decembrie 2018 Ianuarie 2019
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31