Gradinita

MariaClara

Cauta in site

Newsletter

Newsletter


Receive HTML?

Ultimul Eveniment

There are no upcoming events currently scheduled.
Calendarul evenimentelor

Pentru tine si copilul tau !

Sfatul psihologului
Cum sa dezvoltam inteligenta emotionala a copiilor nostri? PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 

Anca Opris - psiholog scolar

Autor: Psiholog scolar Anca Opris

Programul de dezvoltare a inteligentei emotionale : "Fericit ca sunt EU!”

Practica de psiholog scolar mi-a confirmat faptul ca noi, adultii, comitem, constient sau nu, erori etichetand copii sau categorisindu-i in inteligenti si mai putin intelgenti. Cat de destept este un copil? Are QI 70, 99, 114, 135 etc. La ce ne foloseste un coeficient? Cu ce il ajuta pe copil sau pe adultul de langa el sa afle acest lucru? In ce fel este folosita aceasta informatie?

Este momentul sa intelegem ca acest coeficient de inteligenta este mai degraba un indicator al reusitei scolare. Stim de acum care este atitudinea fata de copiii dotati nativ cu un nivel de inteligenta care le permite sa se descurce in sarcinile scolare. Dar ce facem cu ceilalti? Cum se simt ei in momentul in care isi dau seama ca nu fac fata cerintelor educative, ca ceilalti ii eticheteaza drept „prosti”, ca profesorii sunt mai distanti fata de ei, ca nu sunt incurajati  si apreciati?

Asa cum spuneam intr-un articol anterior important in succesul nostru in viata este sa stim sa ne descurcam in relatiile cu noi in sine si in relatiile cu cei din jur. Iata de ce mi-am propus  sa realizez un program  prin care sa incerc sa contribui la  dezvoltarea unui sistem de asigurare a preventiei, cu scopul de a minimaliza sau elimina potentialele probleme pe care copiii si tinerii le pot avea. Daca realitatea arata ca persoanele care isi cunosc si isi stapanesc bine emotiile si care inteleg si abordeaza eficient emotiile celorlalti sunt in avantaj in orice domeniu al vietii atunci acest program doreste sa se incadreze intr-un set de activitati care vizeaza sanatatea mentala si isi doreste sa faciliteze cresterea emotionala si sociala a copiilor, prin dezvoltarea unor abilitati de relationare interpersonala, prin imbunatatirea stimei de sine, dezvoltarea unei atitudini pozitive fata de sine ca persoana unica si valoroasa, a strategiilor de rezolvare de probleme si de luare de decizii, formarea si dezvoltarea abilitatilor de gestionare a conflictelor prin dezvoltarea unei perspective flexibile asupra vietii, prin achizitionarea unui sistem de valori si prin invatarea unor abilitati de comunicare. Iata de ce, activitatile programului sunt utilizate in mod prioritar intr-o maniera preventiva dar raspund adecvat si unor eforturi de remediere in special in cazul unor probleme de adaptare.

Tipuri de activitati desfasurate: jocuri de autocunoastere pe baza de imagini, desene, identificarea caracteristicilor personale elementare, portofoliu (sarcina de grup), colaje, desene, exercitii pentru identificarea asemanarilor si deosebirilor prin comparare cu ceilalti / celelalte si cu personaje din povesti, desene animate, filme,  discutii si studii de caz despre nevoile diferite ale fiecaruia, dezbateri pe tema respectarii spatiului personal si a nevoii de intimitate,  exercitii in perechi pentru exersarea elementelor simple de ascultare activa, jocuri de rol, evenimente cotidiene, secvente de film pentru observarea si analizarea diferentelor intre familii, sarcini de grup in care se stabilesc roluri, reguli, exercitii situationale cu dificultati care pot aparea in grup, jocuri de rol cu secvente / dialoguri din povesti despre relatiile din familie, exercitii de luare de decizii in situatii relevante pentru copiii , exercitii de luare de decizii in situatii de risc sau criza (incendii, inundatii, cutremure), exercitii individuale si de grup de identificare a alternativelor unor probleme, exercitii de analiza critica a alternativelor unei probleme. Dupa cum se observa se pune un accent deosebit pe utilizarea tehnicilor creative ca mijloc de construire a personalitatii, tehnici care permit o conectare cu sine insusi,  dezvoltarea capacitatii  capacitatii de expresie si  comunicare in relatiile interumane, ii ajuta pe copii sa se inteleaga pe sine, sa se elibereze de anxietatile acumulate, de tensiuni si sa-si dezvolte abilitati de comunicare si insertie sociala, facilitand de asemenea elaborarea unor strategii de rezolvare a conflictelor.

Acest program se deruleaza  din Octombrie 2007 la nivelul clasei a IV-a A de la Scoala Generala Nr.3 Brasov in colaborare cu dna invatator Monica Dobrin. S-a putut remarca cresterea coeziunii grupului clasa, acceptarea copiilor “problema”, implicarea si colaborarea lor in activitati de grup, scaderea coeficientului de respingere al acestora, descoperirea unor abilitati personale (altele decat cele intelectuale), scaderea numarului “evenimentelor nedorite” in clasa, disponibilitatea de a rezolva singuri probleme aparute in clasa, asumarea responsabilitatii pentru actiunile intreprinse; cunoasterea fortelor si slabiciunilor personale, existenta unui sentiment al valorii personale  etc. Spectaloase sunt rezultatele concrete ale muncii elevilor: piese de teatru liric, poezii, povestioare, glume, cantece si dansuri, desene, masti etc - toate avand ca personaje principale EMOTIILE.

Articole similare:
- Sa vorbim despre inteligenta...emotionala

Comments
Cautare
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii.!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

TheraMed

KidsLand

KidsLand

Pharma Naturalis

Pharma Naturalis

Autentificare



Reclama TA

Sondaj

Pe ce criteriu va bazati in alegerea gradinitei?
 

Open Arms

Open Arms After School

Evenimente

Aprilie 2018 Mai 2018
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30